Největší výprodej roku je konečně tady! ⚫ Black Friday se slevami do -50% čeká jen na vás. 🔥 Nepromeškejte tuto jedinečnou příležitost a nakupte ještě dnes.

Jak vybrat dvousloupový zvedák? Porovnání hlavních parametrů.

Dvousloupové zvedáky patří mezi základ každého kvalitního servisu. Svojí zvedací efektivitou umožňují provádět diagnostiku a servisní práce například na nápravách a zavěšení kol, brzdovém a výfukovém systému, při výměně oleje v motoru či převodovce a mnoho dalšího. Na první pohled se mohou zdát všechny stejné, ale některé disponují přídavnými funkcemi, zesílenou konstrukcí, rozdílným napájením, rozměry a podobně. Proto si nyní rozebereme hlavní funkce a rozdíly dvousloupových zvedáků a porovnáme si zvedáky z naší aktuální nabídky.

Automatický vs. Poloautomatický zvedák

V tomto případě jde o rozdíl v západkovém systému a způsobu spouštění vozidla na zem.

U poloautomatických zařízení musíme ručně uvolnit zámky. K tomu, abychom spustili vozidlo nazem, je třeba manuálně uvolnit páku a také zámky. Obvykle uvolňujeme zámky samostatně pro každý sloup. Takže vás při každém spuštění čeká procházka kolem zvedáku.

Automatické zvedáky jak již z názvu vyplývá ovládají zámky automaticky. Uvolnění zámků probíhá prostřednictvím elektromagnetického systému, který ovládáme z ovládacího panelu na jednom z pilířů. Po zvednutí ramen zvedače stačí stisknout tlačítko LOCK na ovládací skříni.

Poloautomatické dvousloupové zvedáky jsou zpravidla levnější. U automatických totiž neztrácíte čas, manuální aktivací zámkem, šetříte tak čas, práce je efektivnější a navíc bezpečnější.

Má tedy poloautomatický zvedák smysl? Ano, je to totiž skvělá volba pro začínající servisy, jelikož jsou méně nákladné. Nebo v případě rychle se rozrůstající autodílny, kdy už jeden automatický zvedák vlastníte může být poloautomatický skvělým doplňkem.

Napájení 230V vs. 400V

Při výběru by vás mohlo zajímat také to, jaký typ napájení si zvolit, 230V nebo 400V. U starších typů toto mohl být rozhodující faktor z pohledu výkonu zvedáku. V dnešní době a při výběru z naší nabídky je rozhodující jen to, jaký typ elektrické sítě máte ve své dílně. V obou případech je totiž práce stejně efektivní.

Horní vs. dolní nosník

Dvousloupový zvedák s horním nosníkem je zpravidla určen pouze pro osobní auta, jelikož horní nosník může překážet při zvedání vozidel s vyšší světlou výškou. Výhodou je však pohyb pod zvednutým vozidlem, jelikož vám nepřekáží dolní nosník můžete se volně pohybovat například s vozíkem na nářadí, držákem převodovky či odsávačkou oleje.

Dolní nosník umožňuje zvedání například i dodávek a vysokých SUV vozů. Pohyb s příslušenstvím pod vozidlem je v tomto případě náročnější a zvyšuje se riziko zakopnutí.

Přídavné vybavení

V čem může být další rozdíl jsou doplňky nebo přídavné vybavení dvousloupových zvedáků. Ve standardu jsou všechny vybaveny zhruba stejně, ale některé typy jsou vybaveny vychytávkami, které stojí za zvážení. Například kryty řetězů nebo lan zajistí, že k pohonu se dostane znečne menší množství nečistot a prachu, takže se sníží náklady na údržbu. Skvělou volbou může být i doplňkové LED osvětlení, které zlepší viditelnost pod vozidlem, doplňková zásuvka, která umožní napojení dalšího nářadí přímo ze zvedáku nebo symetrická ramena, která jsou skvělou volbou pro zvedání dodávek a dlouhých vozidel a další vychytávky.

Terén a podklad

Obecně se pro naše dvousloupové zvedáky doporučuje maximálně rovný betonový povrch s vrstvou minimálně 30cm betonu třídy B25. V případě čerstvého betonu je třeba před montáží dvousloupového zvedáku počkat alespoň 28 dní.

No v nabídce máme i zvedáky s vyztuženým rámem a přídavnými patkami, které rozloží váhu a jejich požadavky jsou minimálně 20cm betonu B25.

POROVNÁNÍ NAŠÍ NABÍDKY

L-200 L-200F L-200R L-201 L-220 L-220F L-220R
Nosnost 4T 4T 4T 4T 4T 4T 4T
Typ Poloautomatický Poloautomatický Poloautomatický Poloautomatický Automatický Automatický Automatický
Vyztužený rám Nie Nie Áno Nie Nie Nie Áno
Rozsah délky ramene 620-1260mm 620-1260mm 620-1260mm 620-1260mm 620-1260mm 620-1260mm 620-1260mm
Tloušťka podlahy 30cm 30cm 20cm 30cm 30cm 30cm 20cm
Nosník Dolní Dolní Dolní Dolní Dolní Dolní Dolní
Zdroj 400V 230V 400V 400V 400V 230V 400V
Maximální šířka auta 2500mm 2500mm 2500mm 2500mm 2500mm 2500mm 2500mm
Výška zdvihu 9-193cm 9-193cm 9-193cm 9-193cm 9-193cm 9-193cm 9-193cm
Rozměry základny 380x450mm 380x450mm 380x450mm 380x450mm 380x450mm 380x450mm 380x450mm
Časový spínač Áno Áno Áno Áno Áno Áno Áno
Přidány vlastnosti - - - Kryty lan Kryty lan Kryty lan Kryty lan
Hmotnost 630kg 630kg 700kg 630kg 580kg 640kg 715kg
Rozměry 3365x2824mm 3385x2830mm 3365x2824mm 3365x2824mm 3365x2824mm 3365x2824mm 3365x2824mm

 

L-220 PRO L-240 L-240F L-250 L-260 L-280
Nosnost 4T 4T 4T 4T 4T 5T
Typ Automatický Automatický Automatický Poloautomatický Automatický Automatický
Vyztužený rám Nie Nie Nie Nie Nie Nie
Rozsah délky ramene 620-1260mm 700-1345mm 700-1345mm 705-1260mm 620-1260mm 786-1798mm
Tloušťka podlahy 30cm 30cm 30cm 30cm 30cm 30cm
Nosník Dolní Dolní Dolní Horní Horní Dolní
Zdroj 400V 400V 230V 50Hz 400V 400V 400V
Maximální šířka auta 2500mm 2500mm 2500mm 2576mm 2576mm 3022mm
Výška zdvihu 9-193cm 9-193cm 9-193cm 11-180cm 10-196cm 11-194mm
Rozměry základny 380x450mm 380x450mm 380x450mm 340x450mm 380x450mm 330x520mm
Časový spínač Áno Áno Áno Áno Áno Áno
Přidány vlastnosti LED osvětlení, přídavná zásuvka 230V, kryty lan Kryty lana, symetrická ramena Kryty lana, symetrická ramena - - Kryty lan
Hmotnost 640kg 610kg 610kg 650kg 700kg 990kg
Rozměry 3365x2824mm 3365x2824mm 3365x2824mm 3626x3605mm 3560x3740mm 3980x2850mm

 

Kdy zvolit čtyřsloupový zvedák?

Čtyřsloupové zvedáky fungují na principu plošiny, takže auto se nezvedá za zvedací body ale stojí pevně na kolech. Proto se tento typ využívá hlavně při diagnostikách, kdy je třeba ponechat zavěšení kol zatíženo. Dokáží pohodlně pracovat s širokým spektrem automobilů. No jsou výrazně náročnější na prostor. Jsou cenově náročnější ale se správným vybavením, neexistuje práce, kterou by nezvládli.

Proto pokud chcete své služby posunout o úroveň výš, čtyřsloupový zvedák s příslušenstvím pro geometrii kol a přídavným zdvihem je to, co potřebujete.