Zimní péče o naftu 150ML
Popis
Zlepšuje průtokové a mazací vlastnosti. Prevence vůči parafínovým křišťálům až do - 28°C. Zajišťuje zlepšení průtokových vlastností motorové nafty. Je vhodný pro použití ve všech dieselových agregátech s nebo bez DPF.
PROČ JE DŮLEŽITÁ ZIMNÍ PÉČE O NAFTU?
- Je zde zimní období as ním spojené komplikace zejména u naftových motorů. Funkce aditiv dokážou eliminovat negativní dopad nízkých teplot na palivový systém a často tak ušetřit peněženku od nečekaných investic. Zabraňuje korozi.
- Moderní palivové systémy jsou mnohem méně tolerantní k jakýmkoli formám koroze, než u jejich předchůdců. Tyto systémy vybavené pumpami či vstřikovači pracujícími pod extrémními tlaky jsou mnohem náchylnější k poruchám právě v zimním období, kdy výskyt koroze v palivových systémech je zapříčiněn přítomností vody. Každé palivo obsahuje malé procento vody, ale problém nastane teprve tehdy, když se toto procento nadměrně zvětší a voda tzn. emulguje.
- Emulgací se vytvoří samostatná složka, kterou již samotné palivo bez pomoci aditiva nedokáže absorbovat. Voda se do systému umí dostat mnoha způsoby a právě v zimě je to nejčastěji kondenzací, kdy poklesem teploty se molekuly vody přeměňují z plynného skupenství na kapalné. Dalšími častými způsoby jsou déšť, vysokotlaké mytí či únikem z atmosféry (vlhkost). Emulgovaná voda má nižší viskozitu než nafta, a proto poskytuje tenčí mazací vrstvu mezi dvěma pohybujícími se kovovými díly. Vytváří se tzn. abrazivní efekt, který z těchto dílů odstraní ochrannou vrstvu, bez které všechny typy železných i neželezných kovů ve spojení s emulgovanou vodou automaticky korodují.
- Koroze se nejčastěji vyskytuje právě u vstřikovačů, kdy v případě jejich výměny se investice pohybuje na úrovni několika stovek eur.
ZIMNÍ ADITIVUM DO NAFTY JE
- Ověřená prevence vůči poruchám tohoto typu a to díky obsahu lubrikační složky, která vytvoří ochranný film na povrchu všech komponentů v palivovém systému.
Zamezí tak abrazivnímu efektu a kovové části zůstanou nadále chráněny před možným vznikem koroze. - Lepší studený start V zimním období jsou studené starty komplikací pro všechny naftové automobily. Za studený start se považuje každý, při kterém motor není zahřátý na provozní teplotu, tedy před cestou do práce, z práce, ale i mezi nákupy či jinými přestávkami mezi jízdami. I v tomto případě stojí za náročným ranním startováním voda. Není v tom však jediná.
- Kromě ní na nízké zimní teploty negativně reagují také uhlovodíky, které tvoří základ každého paliva. Výrobci na základě smíchání různých druhů uhlovodíků vědí ovlivnit jejich bod mrazu, ale má to vliv na cenu paliva.
- Zlepšuje filtrovatelnost nafty až o -13 °C. Voda během tuhé zimy v palivu zmrzne a její krystalky ladu se v palivovém systému chovají, jako každé jiné pevné těleso.
- Palivový filtr chránící vstřikovače a motor tato tělesa přes sebe jednoduše nepustí, což ve větším množství může. Uhlovodíky mají také svůj bod tuhnutí, ale na rozdíl od vody nevytvářejí lad, ale hustou gelovou hmotu tzv. parafín. Ten může ve větším množství rovněž zamezit průtok paliva přes filtr, nebo snížit výbušnost nafty.
- Uvedené příklady nepříznivého působení zimy na palivo jsou příčinou toho, když ráno nenastartujete nebo nastartujete, ale po chvíli motor auta zhasne.
- Zimní aditivum do nafty dokáže účinně potlačit tvorbu parafínu a zlepšuje filtrovatelnost paliva až o – 13 °C v závislosti na kvalitě paliva. Rovněž dokáže navázat vodu s palivem a vytvoří tak hmotu, kterou je motor schopen spálit bez dalších negativních dopadů na proces.
BALENÍ OBSAHUJE
Dávkovač. Ředění: 500 ml na 500 l nafty.
Doporučená aplikace: během zimního období před tankováním.
Podobné produkty
Hmotnost | 1 kg |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Přidat komentář
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.